Šaría pro pány. Fatwa o sexuálním zneužívání dětí
V televizním vysílání kanálu Al-Arabíja útočí bahrajnská feministka Ghada Jamshirová na islámské kleriky kvůli fatwám povolujícím sexuální zneužívání dětí.
Al-Arabíja: Co máte proti šárijním soudům?
Ghada: Mám toho proti nim hodně. Co udělaly bahrajnským ženám není triviální. Léta letoucí chodí ženy k těmto soudům jen proto, aby byly utlačovány a ukřivďovány. Dostaly jsme se do bodu, kdy musíme říci “dost”! Dostaly jsme se ke zlomu. […] Máme problém s plánováným rodičovstvím. V Bahrajnu není plánované rodičovství. Šíité v Bahrajnu mají dočasné sňatky pro potěšení (mutah). Bez přemýšlení přivádějí na svět spoustu dětí, které rostou na ulicích.
Pro muže je přijatelné oženit se Filipínkou, Bahrajnkou a třetí ženou z Íránu a pak si ještě vezme dvě nebo tři dočasné ženy. Kolik dětí bude mít?
Al-Arabíja: 12. září jste prohlásila, že žádáte nebo radíte pronásledovaným ženám v Arabském zálivu, aby si zažádaly o sociální azyl ve Francii…
Ghada: Ne ve Francii, ve Španělsku.
Al-Arabíja: Promiňte, ve Španělsku. Vy chcete opozici v zahraničí?
Ghada: Důvodem není opozice v zahraničí. Důvodem je to, aby mohly žít a být chráněny v bezpečné zemi. Když žena nemůže dostat ochranu ve své vlastní zemi, nemůže dostat ochranu u soudu, nemůže dostat ochranu ve vlastním domě – kam má jít? Kam má jít?
Al-Arabíja: Někteří lidé říkají, že Ghada Jamshirová je sunnitka a proto vede bitvu proti dočasným manželstvím, která jsou povolena náboženským zákonem.
Ghada: Povolena náboženským zákonem?
Al-Arabíja: Mezi šíity ano.
Ghada: Šárí´a povoluje mutah [dočasná manželství] v následujících kategoriích: “potěšení ze sexuálního kontaktu s jejími stehny”, “potěšení ze sexuálních dotyků”, “potěšení ze sexuálního kontaktu s jejími ňadry”, “potěšení z děvčátka”. Víte, co “potěšení z děvčátka” znamená? To znamená, že mohou získat sexuální potěšení z děvčátek starých dva, tři nebo čtyři roky.
Al-Arabíja: Nechoďme do detailu…
Ghada: Já vám řeknu, co “potěšení ze sexuálního kontaktu s jejími stehny” znamená…
Al-Arabíja: Nerozvádějte žádné detaily…
Ghada: To je porušení dětských práv! To je sexuální napadení děvčete. Co znamená “potěšení ze sexuálního kontaktu s jejími stehny”? To znamená získat sexuální potěšení z dítěte. Jak staré je to dítě? Rok, rok a půl, několik měsíců?
Je vůbec myslitelné, aby dospělý muž sexuálně zneužíval děvčátko? A vy lidé mi říkáte, že islámská šárí´a tohle povoluje? Zapomeňme na mutah. Mluvme o mysiaru. Co znamená mysiar manželství? Řekl jste, že jsem sunnitka a proto útočím na šíity. Ne!
Al-Arabíja: Někteří lidé prohlašují, že ano.
Ghada: Ne, ne. Co znamená mysiar manželství? Muž si vezme ženu z jiného města a jde k ní jednou za měsíc. “Navštěvuje” ji. Říká “moje žena”.
Al-Arabíja: Ne nutně jednou za měsíc. Může tam jít každý den.
Ghada: Bratře, takový způsob manželství, takový typ chování snižuje čest ženy coby lidské bytosti. […] Žena je celý život vězněm ve vlastním domě. V minulosti nešla do práce, nestudovala v cizině. Velmi málo žen by šlo na univerzitu mimo hranice Bahrajnu. Žena je doma, aby vařila, zametala a vychovávala děti. Jak získá vzdělání? Jsou ženy, jejichž rodiny jsou extrémisté. Dokonce je nutí se vdát proti jejich vůli.
Řekněte mi, proč se ženská obřízka ještě praktikuje v arabském světě? Proč? Protože není vzdělání, není uvědomění. Před několika dny zemřelo v Súdánu čtyřleté děvčátko, které se jmenovalo An’am.
Al-Arabíja: Proč?
Ghada: Protože ji obřezali. Čtyřletá a zemřela na otravu krve. […] Jsem přesvědčena, že jsem měla stoprocentní pravdu ve všem, co jsem dosud udělala.
Al-Arabíja: Byla jste obžalována z kacířství na některých místech… některých internetových fórech.
Ghada: No a co? Z kacířství mě obžalovávají i v mešitách. Myslíte, že obžaloba z kacířství mě vadí?
Al-Arabíja: Vám to nevadí?
Ghada: Ne. Alláh rozhodne, jestli půjdu do ráje nebo do pekla, ne oni.
Al-Arabíja: Nemyslíte si, že ti, kdo vás obžalovávají z kacířství…
Ghada: To jsou způsoby slabochů.
Al-Arabíja: Oni říkají, že mají pravdu a vy říkáte, že máte pravdu.
Ghada: Kdo jim dává právo obžalovat mě z kacířství?
Al-Arabíja: Kdo vám dává právo…
Ghada: Cože, dostali se snad do mého srdce?
Al-Arabíja: Říkají…
Ghada: Viděli, jestli se modlím nebo ne? Anebo je to možná proto, ze nenosím závoj.
Al-Arabíja: Takže vám na tom nezáleží. Vám to nevadí?
Ghada: To mi vůbec nevadí.
Video a transcript: http://www.memritv.org/clip/en/978.htm
***
Následující text byl převzat z webového fóra islam.com, rubrika interfaith:
Fatwa o mufkhaze [tření penisu mezi stehny] dětí
Fatwa číslo [31409] 7/5/1421 Hijri
Všechna chvála budiž pro Alláha samotného a modlitby a mír pro toho, po němž žádný jiný prorok nemůže přijít ---
Mimo to:
Stálý výbor pro akademický výzkum a vydávání fatew posoudilo žádost o náboženský názor poslaný Jeho
Blaženosti hlavnímu muftímu uchazečem o radu Abu Abdulláhem Al-Šamerím. Žádost byla referována výboru správní radou starších pod číslem 1809 a byla datována 3/5/1421 Hirji. Text žadatele o náboženský názor:
“Zvyk provádění mufkhazy na malých chlapcích se v poslední době rozšířil obzvláště při slavení svateb.
Jaká je náboženská platnost pro toto, když víme, že Posel Alláhův - Alláh ho pozdrav a modli se nad ním – prováděl mufkhazu s Naší Paní Aišou, budiž svěřena do Alláhovy náklonnosti.”
Po studiu Výborem pro vydávání fatew, odpověď je tato:
Uchylování se k takovým nesprávným činnostem, které přišly do našich zemí skrze pornografické filmy
zaslané nevěrci a nepřáteli islámu, není shodné se staletými pravidly islámské výuky. Nicméně pokud se
týká Alláhova posla, Alláh ho pozdrav a modli se nad ním, provádějícího mufkhazu na jeho snoubence Aiše: bylo jí šest let a on s ni nemohl mít pohlavní styk, protože byla příliš mladá a tak on, Alláh ho pozdrav a modli se nad ním, jí strčil penis mezi stehna a jemně jím třel. A také posel Alláhuv měl penis nepodobný věřícím.
Na základě toho není dovoleno provádět mufkhazu během svateb, doma a ve školách, protože je příliš nebezpečná. Nechť Alláh prokleje nevěrce, kteří přinesli tuto činnost do našich zemí.